A napokban sajnos nem tudtam írni. Ennek több oka volt. Elutaztam látogatóba a szüleimhez, de pechemre nem vittem magammal a laptoptöltőm - sajnos hamar lemerült szegény, így egy asztali gépre voltam rákényszerítve. Ahol még IE9 volt, ebben pedig egy bug miatt a bloghura nem tudok bejegyzést feltenni, mert nem lehet a mentésre kattintani - egyszerűen nem jegyzi meg a beírt adatokat. Tölt valamit a végtelenig és tovább, változás nélkül.

Viszont pont az otthonlétem alatt esett le, hogy nemrég már a 10.-es verzió a Windows 7 rendszerre is kijött. Így gyorsan kattintgattam is és a kezdeti riogatások ellenére (nagyon sokáig frissít, váratlanul leáll, stb. - ezeket olvastam) pozitív élmény lett. Béta változata ellenére, olyan mint egy kiforrott browser. Gyorsan indult, észrevehetőek a kis apróságok, javítások stb.

Windows 8-ban van egy mód, amikor a rendszer automatikusan lassú hálózaton, vagy mobilneten az Operához hasonló tömörített szerveroldali módba lép. Az alkalmazások pedig minimalizált adatforgalmat használnak. Ezt a 7-es rendszeren nem tudtam kitapasztalni, nem vettem észre különbséget. A weboldalak amúgy nagyon szépen és szabványosan jelennek meg. Lassan teljesen elhagyhatom a mellékelt Firefox browsert (a bugok kikerülésére) és sosem kell elővennem. Az előző és a mostani böngésző megszólalásig ugyanúgy fest. Így a szüleimnek sem kell új kinézetet megszokni.

A konkurensekről is van véleményem. pl. a Chrome 21.xx.x.x millió (követhetetlen) verziószámú hetente változó, és a Firefox havonta már kettőt ugró (alig telt el három hét és FF 14.- után hírtelen már 17. jött(?) érdemi fejlesztés nélküli böngészője is csak a verziószámokra fókuszál. Ez miért fontos? Egymás után lótnak-futnak. Teszek rá hogy tízenX vagy húszonX a neve! Működjön! nekem többet ér ha egyszerű és működik. Maradok a Microsoft megoldásoknál, ami nem zargat naponta új frissítéssel és nem veszi el az időm.