A Microsoft közölte, hogy a WP7 egyes esetekben kiemelkedő mennyiségű adatforgalmat generáló „hibáját” nem az operációs rendszerben található „bug”, hanem egy harmadik fél által fejlesztett alkalmazás okozza. Ami elég aggasztó lehet - többek közt ez okozza a készülékek egészen kis százalékát érintő – nem mindenkinél azonos jelenséget… a magas előfizetési költségeket, az internetkeret átlépését és a Wifi mellett is további 3G adatforgalom közvetítését...

A MarketPlace-en való átjutás önmagában is elég kínos lehet, főleg az érintett fejlesztőknek, ezért a partnerek nevét titokban tartják… A kérdéses csupán, a még mindig használt alkalmazás megléte /lehet h időlegesen felfüggesztik/ a frissítés megérkezéséig, de szintén felhasználók ezrei által van futtatva még most is. Több internetes oldalon is megindultak a találgatások a kérdéses elem kiszűrésére…

Nem nehéz kitalálni, valamely olyan program folytat tartós befolyást, amely túl gyakran – vagy folyamatosan kommunikál a hozzá tartozó szerverrel – mely adatot kér le. Tehát főként valamely tartalom/e-mail-szinkronizáció állhat a színfalak mögött… A telefon főbb szolgáltatásait kikapcsolva, lehetőség van rá, hogy áttekinthetően lemérhessük a rejtélyes forgalmatot…