Ezen téma nem teljesen a WP7 modellekkel kapcsolatos. Viszont annyira felkaptam a vizet a nap folyamán, hogy nem tudtam nem megemlíteni. A téma a „versenysértés”, ebben az esetben megint a Microsoft-háza táját gyanúsítják vele. Én egyáltalán nem értek ezzel egyet, ki is fejtem gyorsan.

Korábbi hónapokban zengett az internet azzal a váddal, miszerint „a Microsoft versenyt sért a saját böngészőjének a saját operációs rendszerébe való illesztésével és annak alapértelmezetté nyilvánított használatával...”  Vagy el kell azt távolítani, vagy vezessen be valami egyéni megoldást… Válaszul meg is érkezett rögtön a „böngészőválasztó-képernyő” – amivel a feszültséget eloszlatták és tovatűnt.

Ami nevetséges az egészben az, hogy egy gyártó a saját rendszerébe miért nem teheti a saját böngészőjét?! Úgy lett volna igazságos, hogy akkor tiltsák meg az egész világon az alapértelmezett böngészőt és vezessék be a választóképernyőt minden egyes rendszeren a-tól z-ig. Hiszen az Apple miért teszi például a Safarit a Mac OSX-be? (naná mert az övé azért…) – Ez nem sért versenyt (!?), vagy miért tiltja ki a Flash-t? (egy egész kontinensnyi embertől veszi el a használat esélyét) Ez sem versenysértés vagy hátráltatás?

"A Windows Update kereskedelmi célokra való ilyen fajta felhasználása komolyan sérti más szoftverfejlesztő műhelyek termékeit, s kérdéseket vet fel a tiszta versenyt illetően"

Semmi joguk sincs a szájukat jártatni – egyrészt nem kereskedelmi forgalmú egy teljesen ingyenes vírusirtó, amiben még reklám sincs.. Egy nagyon felhasználóbarát és kellemes (nem kötelező) lépésmetódusban ajánlják fel frissítésként a Windows Update menüben. Ezzel szemben visszatérve újra a nagy ellenfélhez, az Apple filozófiájához, ég és föld a különbség: Az alábbi pontok ellenére persze, hogy ők nem sértenek versenyt, ráadás pont a Windows rendszeren – ami nem is az ő területük lenne… mivel teli vannak a használhatatlan szemetükkel a világ milliónyi Windows felhasználóinak gépei:

(1)Az iTunes életemben egyszer volt a gépen, egy évig. Csak zenék tegelésére használtam (míg a Zune nem létezett ebben a formájában ami most). Először is a lassúság mellett kiborító volt, hogy telepítés után, ha tetszik, hanem alapértelmezetté vált(!). Ez után az alapértelmezett szoftverek menüben kellett bóklásznom hosszasan, hogy visszaállítsak mindent. Ráadás a betöltése is egy horror volt…

(2)Az iTunes-t frissíteni is kell persze. Ehhez az amúgy is hatalmas komponenshez rendszeresen települt a kikerülhetetlen és használhatatlan QuickTime újabb és újabb semmilyen verziói (amitől frászt kaptam majdnem – „ézmiezz?!”) Ha tetszik hanem, ők együtt mozogtak a gépen.

(3)Hónapokkal később bejött a Safari böngésző telepítése (mint újdonság), és kérdezés nélkül pipálva akarta rátukmálni kéthetente, hogy mindenestől telepítsem a rettentő idegesítő folyamaton át... Aztán pedig ha tetszik, ha nem, hiába ikszeltem ki, legközelebbi frissítésnél (nem értem rá hirtelen - kapkodtam) egyszerűen nem figyeltem oda és már fenn is volt a gépen:@! WTF?!

(4)Aztán tömegével jöttek be az iPhone és „Apple Device Center” pluszok, amik kitörölhetetlenül ültek (ha tetszik, hanem alapon)  a „programok telepítése/eltávolítása” részben. S ha netán mertem megpróbálni törölni bármelyiket is, következő frissítés után visszaette a fene levakarhatatlanul (!). Végül belefáradtam mindenestől, s alig vártam h inkább az egész gépet újratelepítem. Ráadás a zenetáram is egy kész káosz lett tőle…

Tehát ezek után mondja nekem valaki, s hintse a port azzal, hogy bármilyen versenysértés van a Windows platformon (hiszen mások meg még ennyi lehetőséget sem adnak a választásra). Nehogy már a végén a WP7-et meg azzal büntessék, hogy a Microsoft a saját Bing keresőjét (mely klasszisokkal jobb mindegyiknél) helyezte a rendszerbe, s nem ad lehetőséget a választásra! Isten mentsen, hogy azon is bemásszon kéretlenül az „Ask”, „Yahoo” és társai…! – mint a böngészőpiacon…